Angelca Likovič: Rezultati permisivne vzgoje
19.03.2016Ob uvedbi 9-letne osnovne šole so začeli "strokovnjaki" zelo poudarjati permisivno vzgojo. Pripravili so Pravilnik o pravicah in dolžnostih učencev v OŠ, ki pa je prinašal zelo veliko pravic in skoraj nič dolžnosti. Nekateri ravnatelji smo se temu uprli in pripravili svoje pravila obnašanja, pripravili smo jih skupaj z učenci in starši in na šolah smo imeli red in disciplino, učitelji so imeli ugled in avtoriteto. Ministrstvo je ukinilo ocenjevanje vedenja, ukinilo vzgojne ukrepe (ukore, opomine...) Vse v duhu demokracije in svobode, kjer je dovoljeno vse, to je prava permisivna vzgoja.
In kaj danes ugotavljajo mnogi starši in učitelji?! Zelo velike negativne posledice permisivni vzgoji. Res pa je, da imajo danes v naših osnovnih šolah otroke starši, ki so bili že sami vzgojeni permisivno in se ne zavedajo posledic, ki jih bodo doživeli, ko bodo njihovi otroci prišli v puberteto, ko bodo nastopile velike težave in bodo postali neposlušni in glasno zahtevali le svoje pravice in pozabili na dolžnosti. Takrat bo za pravo vzgojo že prepozno! S takimi učenci tudi učitelji zelo težko delajo. Motijo pouk, ne delajo domačih nalog, ne poslušajo navodila učiteljev, med odmori so zelo nedisciplinirani... Ko želijo učitelji problem reševati, v največjih primerih starši stopijo v bran svojega otroka, če ne drugače tudi preko odvetnika. Danes imajo učitelji mnogo težji položaj, kot je bil v času 8-letne osnovne šole, kjer so bila pravila obnašanja mnogo bolj jasno opredeljena. Tudi znanje učencev pada, saj starše le zanimajo ocene, ne pa znanje in izsiljujejo učitelje za ocene. Ti starši niso znali ali zmogli pravi čas otrokom jasno postaviti pravila obnašanje, določiti dolžnosti in odgovornosti doma - v družini, če bi to storili, v šoli ne bi bilo problemov.
Na drugi strani pa imamo veliko krasnih družin, krasnih staršev, ki se zavedajo, da so s svojim dejanjem zgled otrokom in se zelo zgodaj z otroki pogovorijo o dolžnostih, odgovornostih in pravilih obnašanja. Problem nastane, ko se vzgojeni otroci z občečloveškimi vrednotami srečajo v šoli s tistimi, ki teh vrednot nimajo. Prav ti vzgojeni otroci so mnogokrat žrtve nasilja, posmehovanja in tudi fizičnega obračunavanja. Učitelji pri razreševanju teh problemov ostajajo nemočni, kar povprašajte učitelje.
Na potezi je Ministrstvo za šolstvo in šport. Oni morajo v zelo kratkem času na prvo mesto postaviti otrokove dolžnosti, odgovornosti, nazaj vpeljati ocenjevanje vedenje in vzgojne ukrepe, ki bodo veljale za vse šole,ne pa da vsaka šola sama postavlja vzgojne ukrepe, ki pa se od šole do šole zelo razlikujejo.
Če do tega ne bo prišlo, bodo pri nas še v večji meri nastajale privatne šole, katoliške šole, šole, ki bodo imele jasno oblikovane vrednote, ki bodo mlademu človeku omogočale, da odrašča v delovnega, odgovornega, sočutnega in poštenega državljana, ki čuti pripadnost družini, lokalni skupnosti in naši lepi Sloveniji in si prizadeva za dobre medsebojne odnose. In prav je tako, starši imajo pravico za svoje otroke zahtevati kvalitetno šolo. Mnogi učitelji bi že danes z velikim veseljem poučevali v takih šolah, kjer bodo učenci željni znanja, kjer bo vladal red in učitelji bodo imeli ugled, ki jim pripada. Mnogo premalo se zavedamo, da obdobje od rojstva pa do končane osnovne šole da otroku temelje za nadaljnji razvoj na umskem in duševnem področju.
Spremembe so nujne!!
Angelca Likovič
Komentarji
Komentiranje trenutno ni mogoče.