Prepovedana tema: Šolski sistem neprijazen do fantov

Odpiramo v Sloveniji prepovedano temo! Biti deček je za mnoge dečke v naših šolskih učilnicah huda preizkušnja. Dečki naj bi bili v šolah "neorganizirani" in ne "znajo biti pri miru". Nekateri veljajo za glasne in neobvladljive. Poznate kakšnega "takšnega"?

Mnoge učiteljice so nepotrpežljive do "fantovskega" vedenja. Ženski šolski sistem nima razumevanja do fantov. Velika večina zaposlenih v vrtcih in šolah so ženske. Velika večina "strokovnjakov", ki pripravljajo šolske programe so ženske. Velika večina "profesorjev", ki učijo bodoče učiteljice so ženske. Kje so kvote v šolstvu? Kje je tako opevana enakopravnost spolov v šolstvu? Iz šol izginjajo praktično uporabna znanja in praktični pouk. Fantovski proces odraščanja je ukalupljen v ženski vzgojno izobraževalni sistem. Rezultati: fantje imajo slabši učni uspeh, manj se jih vpiše na študij, manjši delež jih konča študij, veliko več fantov je v šolah "vedenjsko problematičnih", nenazadnje - v zaporih je 95% zapornikov in 5% zapornic.

To niso samo problemi današnjih dečkov in jutrišnjih odraslih moških, čeprav to morda na prvi pogled tako izgleda. To je tudi problem žensk in celotne družbe. Kaj lahko storimo?

V ZDA to že zdavnaj ni več prepovedana tema

Kot je opozoril psiholog Michael Thompson, je dekliško vedenje postalo zlati standard v šolah, dečke pa obravnavajo kot »pokvarjene deklice«. Rezultat tega pa je, da se te »pokvarjene deklice« v šolah ne odrežejo prav dobro. V primerjavi z deklicami imajo dečki nižje ocene, manjkrat so odlikovani, manjša je verjetnost, da bodo šli študirat. Dečki postajajo šibkejši na izobrazbenem področju, medtem ko deklice vedno bolj uspevajo. V gospodarstvu, ki temelji na znanju, to ni ravno recept za uspešno družbo.  Potrebno je začeti razmišljati, kako lahko osnovnošolske učilnice naredimo bolj dečkom prijazne. Tukaj so štiri reforme, ki lahko pomenijo dober začetek.

1. Dečke spremenimo v bralce
V vseh starostnih skupinah, v vseh različnih etničnih skupinah, se dečki slabše odrežejo v nacionalnih bralnih preizkusih. Dobre bralne veščine so zelo pomembne za akademski in službeni uspeh. Velika raziskava v Združenem kraljestvu je ne-presenetljivo ugotovila, da se deklice bolj navdušujejo nad leposlovjem, revijami in poezijo, medtem ko imajo dečki raje komedije in neleposlovna dela. Deček, katerega oči po sili razmer »preletavajo« strani knjige »Majhna hiška na preriji«, lahko pride v Guinessovo knjigo rekordov. Dečki bodo brali, če jim bomo dali na voljo vsebine, ki jih zanimajo. Če želite predloge knjig, ki se jim dečki ne morejo upreti, pojdite na spletno stran guysread.com.

2. Spodbujajmo moško domišljijo
Zelo ugleden učitelj pisanja Ralph Fletcher ugotavlja, da preveč učiteljev za idealno branje smatra osebno izpovedno poezijo. Gre za naracijo polno čustev in samo-odkrivanja, to so zgodbe, ki jih pogosto pišejo deklice. Takšne zgodbe so cenjene. Po drugi strani pa akcijske zgodbe, ki opisujejo tekmovanje v rolkanju ali pošast, ki uničuje mesto, niso cenjene. Pred kratkim sem brala o tretješolcu iz Južne Kalifornije, Justinu, ki obožuje znanstveno fantastiko, zgodbe o piratih in bitkah. Zaskrbljeni učitelj je starše povabil v šolo, da bi se pogovorili o njegovi sliki, ki prikazuje mečevanje in na kateri je več obglavljenih moških. Učitelj je bil zelo zaskrbljen glede Justinovih vrednot. Oče je bil začuden, vendar ne toliko nad sinovo sliko, saj se mu je zdela tipično fantovska, kot nad učiteljevim zgražanjem in žensko usmerjenim odzivom. Če bodo  zanimanja fantov in stvari, ki jih navdušujejo, tarča nenehnega neodobravanja, bodo dečki postali manj angažirani za učenje in bodo še naprej zaostajali.

"Šole morajo začeti upoštevati kinetično moško domišljijo pri dečkih, ne pa ji nasprotovati." Christina Hoff Sommers, American Enterprice institute for Prager University

3. Opustimo koncept ničelne tolerance
Za dečke je skoraj petkrat bolj verjetno, da bodo izključeni iz osnovne šole, kot deklice. Po raziskavi Grades K-12 je 70 odstotkov otrok, ki so jih izključili iz šole, dečkov. Dostikrat dečke izključijo že zaradi skoraj nedolžnega vedenja. Skoraj vsak teden slišimo zgodbe, kako je deček prekršil šolsko politiko ničelne tolerance. Josha Welsha, starega sedem let, so nedavno poslali domov iz šole, ker je obgrizel jagodni zavitek tako, da je le ta imel obliko pištole. Tako kot mnogi drugi dečki je bil tudi Josh kaznovan, na podlagi kršitve politike ničelne tolerance, ker je bil samo tipičen sedemletni deček.

4. Nazaj uvedimo prosti čas
Verjeti ali ne, prosti čas bo kmalu postal preteklost. Sodeč po raziskavi, ki jo je povzel Science Daily, so po letu 1970 otroci izgubili okoli  50 odstotkov nestrukturiranega časa, namenjenega igri. Zelo priljubljene igre so praktično izginile s šolskih dvorišč. V šolah po državi so igre kot je Dodgeball, Red Rover, Tag  praktično izginile. Da so preveč škodljive za samozavest, preveč nasilne so običajni izgovori.

"Popularen vodič za učenje predlaga, da bi vlečenje vrvi  preimenovali v potegovanje za mir."  Christine Hoff Summers, American Price institute for Prager University

Dečki morajo »pokuriti« energijo. Morajo biti svobodni in se igrati igre v katerih uživajo. Če so ves dan zaprti za štirimi stenami, jim to ne bo pomagalo pri učenju. S tem, ko šole postajajo bolj osredotočene na čustva, netekmovalnost, sedenje za knjigami, se vedno bolj odmikajo od resničnih potreb dečkov.

Potrebno je spremeniti trende, ki dečkom niso naklonjeni. Če dečki zaostajajo, je to naš skupni družbeni problem. To so naši sinovi. To so mladi moški, s katerimi si bodo naše hčerke ustvarjale skupno prihodnost. Če so dečki v težavah, smo vsi skupaj v težavah.

Prevod Vesna Vilčnik

Sorodne novice

Komentarji

Komentiranje trenutno ni mogoče.

KUL.si - Zavod za družino in kulturo življenja je neprofitna organizacija, ki je leta 2009 nastala z namenom pospeševanja temeljnih vrednot: človeškega življenja, človekovih pravic, družine, solidarnosti, demokracije, svobode in aktivnega državljanstva. Spletna stran 24kul.si je interna spletna stran zavoda, Civilne iniciative za družino in pravice otrok ter Koalicije za otroke gre!, namenjena izključno informiranju svojih članov in simpatizerjev.

E-novice

E-novice so namenjene obveščanju o delovanju Zavoda KUL.si in povezovanju vseh, ki jih zanima problematika družine in življenja.

Back to Top