SLS: Združena levica s kršitvijo Poslovnika državnega zbora izločila ljudstvo

Združena levica kot predlagatelj v obrazložitvi sprememb na 3 straneh navaja več primerov neustavnih rešitev istospolnih skupnosti. Nikjer ne navede, da je kateri koli člen Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih v nasprotju z Ustavo RS. Vseskozi se sklicuje na druge zakone.

15. decembra 2014 je Poslanska skupina Združena levica s prvopodpisanim Dr. Matejem T. Vatovcem v Državni zbor vložila Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih. Predlagatelji predlagajo obravnavo in sprejem zakona po skrajšanem postopku na podlagi 142. člena Poslovnika Državnega zbora Republike Slovenije. Kot razlog za obravnavo po skrajšanem postopku navajajo, da gre pri spremembah in dopolnitvah zakona za odpravo protiustavnosti na področju človekovih pravic in temeljnih svoboščin, ki jo je ugotovilo Ustavno sodišče RS v odločbi št. U-I-425/06-107 (U. l. RS 55/09).

Navajam odločitev Ustavnega sodišča. Pod omenjeno številko najdemo: Odločbo o ugotovitvi, da je 22. člen Zakona o registraciji istospolne partnerske skupnosti v neskladju z Ustavo RS.

Predlagatelj v obrazložitvi sprememb na 3 straneh navaja več primerov neustavnih rešitev istospolnih skupnosti. Nikjer ne navede, da je kateri koli člen Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih v nasprotju z Ustavo RS. Vseskozi se sklicuje na druge zakone. Morda bi se lahko strinjali, da bi predlagane spremembe Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih odpravile neustavnost v drugih zakonih (ki vsebujejo sporne člene), ker preprosto morda sploh ne bi bili več potrebni (npr. Zakon o registraciji istospolne partnerske skupnosti), vendar to nikakor ne opravičuje sprejema Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih po skrajšanem postopku. V Poslovniku Državnega zbora je v 142. členu v 1. točki v 4. alineji določeno, kdaj predlagatelj lahko predlaga obravnavo in sprejem Zakona po skrajšanem postopku v zvezi z odpravo protiustavnosti na področju človekovih pravic in temeljnih svoboščin. To lahko stori, kadar gre za spremembe in dopolnitve zakona v zvezi s postopkom pred ustavnim sodiščem oziroma z odločbo ustavnega sodišča.

Zakon o zakonski zvezi in družinskih razmerjih trenutno ne vsebuje vsebin, ki so predmet postopkov pred ustavnim sodiščem, niti ni Ustavno sodišče izdalo nobene odločbe vezane na obstoječi Zakon o zakonski zvezi in družinskih razmerjih. Trdim, da je predlagatelj neutemeljeno predlagal sprejem zakona po skrajšanem postopku in da je njegov predlog namerna kršitev Poslovnika Državnega zbora. Ker se vse navedbe o neustavnosti nekaterih določil drugih zakonov nanašajo na obdobje pred letom 2010, me čudi, zakaj se naenkrat tako mudi.

S takim početjem predlagatelj namerno onemogoča javno razpravo o predlaganih zakonskih spremembah, torej v tematiki, ki je ljudem pomembna, izključuje ljudstvo.

Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih se loteva materije, ki je bila obravnavana leta 2011 v predlaganem Družinskem zakoniku.

25. marca 2012 je bil zakonodajni referendum o Družinskem zakoniku. Volivci so bili proti predlaganim rešitvam v novem Družinskem zakoniku. Volivci so takrat rekli ne tudi nekaterim določilom, ki ji vsebuje Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih. Glede na to, da se predlagatelj v obrazložitvi tolikokrat sklicuje na Ustavo oziroma odločitve Ustavnega sodišča, ki jih je seveda potrebno spoštovati, omenjam, da je Ustavno sodišče na seji 8. 12. 2011 ugotovilo, da omenjeni referendum ni protiustaven, zato je bil 25. marca 2012 izveden.

Slovenska ljudska stranka se je pripravljena pogovarjati in sodelovati z vsako drugo politično opcijo v korist državljanov Republike Slovenije. Zagotovo se z Združeno levico ne moremo poenotiti v vseh stališčih, kar pa ne pomeni, da ne moremo sodelovati. Osebno mi je bila velikokrat všeč svežina, ostrina in brezkompromisnost v izjavah članov Združene levice, čeprav se z vsem nisem strinjal. Opozarjali ste (in še opozarjate) na nepravilnosti, ki naj bi jih počeli poslanci in vsa politika. Kako ocenjujete svoje početje, ko ste predlagali sprejem svojega predloga po skrajšanem postopku? Ali ste želeli zaobiti voljo ljudstva, ali ste želeli ignorirati rezultat referenduma, ali ne zaupate v presojo državljanov Slovenije – ljudstva?

Do vsebine Predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih se ne bom opredeljeval. Združeno levico pozivam, da, ko se pogovarjamo o družini, o morda novi definiciji in vlogi zakonske zveze, omogočite, da se v razpravo vključi ljudstvo, da upoštevate odločitev ljudstva, kakršna koli že bo, kajti po 3. členu Ustave Republike Slovenije ima v Sloveniji oblast ljudstvo in po 82. členu Ustave Republike Slovenije so poslanci predstavniki vsega ljudstva in niso vezani na kakršna koli navodila.

mag. Franc Rozman, podpredsednik SLS 

Sorodne novice

Komentarji

Komentiranje trenutno ni mogoče.

KUL.si - Zavod za družino in kulturo življenja je neprofitna organizacija, ki je leta 2009 nastala z namenom pospeševanja temeljnih vrednot: človeškega življenja, človekovih pravic, družine, solidarnosti, demokracije, svobode in aktivnega državljanstva. Spletna stran 24kul.si je interna spletna stran zavoda, Civilne iniciative za družino in pravice otrok ter Koalicije za otroke gre!. Namenjena je izključno informiranju svojih članov in simpatizerjev.

E-novice

E-novice so namenjene obveščanju o delovanju Zavoda KUL.si in povezovanju vseh, ki jih zanima problematika družine in življenja.

Back to Top