Luka Mavrič: Nov zakon ni narejen v dobro otrok!

V sredo, 2. decembra, ob 12. uri je bil gost  MMC-jeve spletne klepetalnice v okviru predstavitev prijavljenih organizatorjev kampanje pred referendumom predstavnik Civilne pobude Spoštovanje različnih Luka Mavrič.

Pozdravljeni v MMC-jevi spletni klepetalnici. Ob 12.00 uri se nam bo pridružil predstavnik Civilne pobude Spoštovanje različnih Luka Mavrič. Vprašanja mu lahko že zastavljate.

Luka Mavrič se nam je pravkar pridružil v klepetalnici. Pozdravljeni.

Vztrajno se pojavlja očitek, da referendum o člvoekovih pravicah ni dopusten. Lahko konkretizirate, katere ČP naj bi bile s tem kršene (konkretno, ne s splošnimi načeli). Lp

Lepo pozdravljeni! Kot prvo naj povem, da je referendum ustavno zagtovoljen. Tako da se z referendumom nič ne krši, pač pa ugotavlja volja ljudi, kako razumejo to občutljivo vprašanje. Naše stalilšče je, da se moramo predvsem začeti pogovarjati med seboj, da sploh vzpostavimo kulturen dialog, ki zaenkrat ni spoštljiv. Ostajamo vsak na svojih bregovih in predsodkih, ni pa pravega razumevanja. Ta novi zakon tudi ne prinaša novega razumevanja, prej nasprotno, saj izenačuje nekaj, kar ni in nikoli ne bo enako.

Kako bo vplival novi zakon na vzgojo otrok v vrtcih in šolah?

Novi zakon ni narejen v dobro otrok. Če pogledamo države, kjer je zakon že sprejet, lahko vidimo, da prinaša še več zmede v otroško dušo in večji nemir pri mladostnikovem odraščanju skozi puberteto.

Zakaj nasprotujete zakonu?

Iz treh razlogov: prvič, ker ne postavlja v ospredje otroka z vsemi potrebami, ki jih ima. Drugič ker ukinja svobodo staršem pri odločanju, kakšno vzgojo in prepričanje želijo posredovati otrokom. Tretjič, ker ne pomaga pri razumevanju istospolnih. Izenačenje istospolnih skupnosti ni isto kot enakopravnost, ki različnost upošteva.

Številne znanstvene raziskave so pokazale, da otroci, ki živijo v istospolni skupnosti niso utrpeli škode, kako komentirate?

Znanost zaenkrat ne more odgovoriti na vsa vprašanja v zvezi s tem. Sploh je značilnost za znanost, da se razvija, tudi teorije so vedno nove. Raziskave kažejo to in ono. Mi izhajamo iz tega, da si vsak otrok zasluži, da odrašča pri mami in očetu, ki se imata rada.

Kako bi otroku, ki živi v istospolni družini, razložili zakaj njegovi starši nimajo enakih pravic kot vsi ostali?

Prizadevati si je treba za to, da so tudi istospolne družine obravnavane z vso pozornostjo in si zaslužijo vso podporo družbe za čim bolj dostojno inkakovostno življenje. Te pravice jim pripadajo. Kar pa ne pomeni, da so v vsem te skupnosti enake, saj so po svoji naravi različne.

Kako gledate na uvedbo LGBT certifikatov v podjetja in javne ustanove?

To je stvar, ki bno po vsej verjetnosti sledila tej noveli. Nimamo niti jasnih predstav, kaj vse bo ta novela potegnila za sabo. Spuščamo se v nek eksperiment, ki ne pomaga k razumevanju in spoštovanju, pač pa ruši osnovne arhetipe družbe, kot sta moškost in ženskost. Teorija spolov nas namreč prepričuje o tem, da stta to zgolj družbena stereotipa, ki se ju moramo znebiti, da bomo končno svobodni.

Pozdravljeni! Na kakšen način bi torej Vi uvedli enakopravnost istospolnih skupnosti s heterospolnimi skupnostmi?

Zaenkrat ugotavljamo, da smo še čisto na začetku. Ta referendum moramo vsi skupaj izkoristiti za dialog med nami, da sploh spoznamo potrebe, stiske, skrbi in težave istospolnih družin. Pravo je zato, da jim omogoči, da to življenje čim lepše in z dostojanstvom tudi živijo!

Pozdravljeni, gospod Mavrič. Vaše geslo me "Spoštovanje različnosti" me močno spominja na rasistične zakone v ZDA v preteklosti, ki so tudi "spoštovali različnost", ko so temnopolti lahko pili samo iz svojih pip, se niso smeli kopati v bazenih, namenjenih samo belcem, niso smeli hoditi v nekatere belske institucije itn. Se vam ne zdi, da se borite za nekoliko ukrivljeno razumevanje spoštovanja različnosti?

Nikakor ne. Naj ponazorim z ilustracijo, kaj skuša uvesti sedanji zakon: recimo da sta dva zakonca naletela na težave v zakonu zaradi medsebojnih razlik, ki se jih ustrašita. Odločita se, da se bosta drug drugemu čim bolj prilagajala, da bi izničila te razlike. Potem ugotavljata, da sploh ne živita svojega življenja in da se sploh ne razumeta, niti ne spoštujeta, ker se ne poznata. Šele ko se pogovorita o svoji drugačnosti, in se sprejmeta ter jo upoštevata, lahko zadihata eden ob drugem. Sem bil dovolj jasen?

Gospod Luka, pozdravljeni! Mislim, da otrok ne more imeti dveh očetov ali dveh mam. Oče je samo eden in mama je samo ena. Otrok, ki bo odraščal v istospolni skupnosti bo v vsakem primeru prikrajšan za enega izmed njih. Kako to komentirate?

Lahko da je istospolno usmerjen drugače izjemen človek, odličen oče, ali mama. To velja zanje kot za vsakega človeka. Vendar če izhajamo iz otroka, se moramo vprašati, kaj je tisto, kar si on zasluži! V tem primeru je odgovor jasen.

Pozdravljeni! Kako bodo te spremembe vplivale na nas ženske in naše pravice; v povezavi z nadomestnim materinstvom. Lepo pozdravljeni K.

Nadomestno materinstvo, kakor ga imenujejo je katastrofa za človečnost. Gre v bistvu za to, da nek homoseksualni par, ki po naravni poti seveda ne more imeti otroka, plača x ženski, da donosi otroka, ki ji ga potem sporazumno odvzamejo. Zakon odpira vrata tej izjemni skušnjavi in je strašno nevaren za razkroj človečnosti.

Kako se lahko imenujete pobuda za spoštovanje različnih, se zavzemate za "sprejemanje, razumevanje in upoštevanje" in hkrati nasprotujete zakonu, ki dejansko (brez narekovajev) sprejema, razumeva in upošteva različnost?

Se ne strinjam z vami. Zakon hoče različnost ukiniti in narediti, kot da je vse eno. Mi ne zanikamo različnih oblik in pojavnosti družine v sodobni družbi. So odlične mame samohranilke, skrbni očetje in tudi istospolne družine. A če vse vržemo v isti koš, nismo rešili ničesar, pač pa odprli nove krivice.

Vseh so polna usta človekovih pravic homoseksualcev, nihče se pa ne vpraša kaj je s pravicami otrok, da odraščajo v najprimernejšem okolju ob očetu im materi. Komentar? Lp

Poznam homoseksualno usmerjene, ki se ne strinjajo s teorijo spola. ki ga ta zakon podpira in prinaša. Škoda, da se jim v medijih ne da več besede in prostora. Niso vsi namreč zagovorniki te ideologije. Z njimi je dialog veliko bolj spoštljiv in to je potrebno vzpostaviti. Zaenkrat so preko medijev najbolj glasni le predstavniki teorije spola, žal. Otroka enostavno ne moremo gledati kot na pravico.

<12231> Zakaj sklepate da bi otroci s posvojitvijo prišli v slabše okolje v primerjavi z okoljem sirotišnice oz. rejniške družine?

Ne gre za to. Lahko sta to odlična človeka. to da ne moreta imeti lastnih otrok, je seveda krivično. A te krivice jima ne povzroča družba. O tem, da dva istospolna ne moreta imeti otrok po naravni poti, je odločila narava. Družba te krivice ne more popraviti, moramo pa to vzeti v obzir in spoštovati to zaznamovanost.

Kaj menite, da bodo naslednji koraki borcev za človekove pravice? Je pri nas čez 10 let mogoče govoriti tudi o poroki treh partnerjev?

V prihodnost se ne moremo spuščati tako daleč, in mislim daje v tem trenutku najbolj potrebno, da sedaj povemo svoje stališče in vzpostavimo dialog za dobro nas vseh in naših potomcev.

Gospod Mavrič, zakaj nadomestno materinstvo omenjate samo v zvezi z istospolnimi pari? Neprimerljivo več je raznospolnih parov, ki se poslužujejo te obžalovanja vredne prakse. Se vam ne zdi, da s tem širite škodljive predsodke?

Popolnoma enako nevarno je nadomestno materinstvo za vse. Se strinjam. Ta pojav bi morali preprečiti.

Vas LGBT aktivisti kaj napadajo ali se zna zgodit, da boste organizirali kakšno okroglo mizo?

Zaenkrat še nismo bili deležni nobenih napadov. Upamo, da ostanemo na spoštvljivi ravni. Okrogle mize so že in še bodo. Več si lahko preberete na naši spletni strani.

kaj bi si želeli za svojega otroka, če bi ta bil istospolno usmerjen?

Da bi se sprejel in spoštoval.

Čas za klepet se izteka. Gostu bomo zastavili zadnje vprašanje.

Pozdravljeni še enkrat! Zanima me Vaša definicija družine. Se zahvaljujem za odgovor.

Ne bom podajal definicije. Zaščititi moramo življenje, svobodo in drugačnost med nami.

Klepet je končan. Hvala gostu za odgovore in uporabnikom za številna vprašanja.

Hvala tudi vsem vam za odkrita vprašanja!
 

Sorodne novice

Komentarji

Komentiranje trenutno ni mogoče.

KUL.si - Zavod za družino in kulturo življenja je neprofitna organizacija, ki je leta 2009 nastala z namenom pospeševanja temeljnih vrednot: človeškega življenja, človekovih pravic, družine, solidarnosti, demokracije, svobode in aktivnega državljanstva. Spletna stran 24kul.si je interna spletna stran zavoda, Civilne iniciative za družino in pravice otrok ter Koalicije za otroke gre!. Namenjena je izključno informiranju svojih članov in simpatizerjev.

E-novice

E-novice so namenjene obveščanju o delovanju Zavoda KUL.si in povezovanju vseh, ki jih zanima problematika družine in življenja.

Back to Top