Prehajanje med spoli je v letu 2015 eksplodiralo

Decembra lani je The Guardian pisal o najnovejšem trendu med zvezdniki - prehajanje med spoli oz. spolna fluidnost. Zabavna industrija te ljudi načrtno dela za idole otrok in mladine.

"Miley Cyrus je zabrisala meje med dečkom in deklico, Angel Haze se pojavlja kot spolno nezaznamovan, v žensko oblečen reper Young Thug – ti postavljajo so izziv stereotipom. Prvi v tridelni seriji glasbenih debat leta 2015 so glasbeniki, ki se ne pustijo opredeliti.

Za začetek: ne recite temu ''trend''. Prehajanje med spoli (spolna floidnost) se je v letu 2015 znašlo na več naslovnicah kot kdajkoli. A kljub pozornosti, ki jo ima tako v popularni glasbi kot pop kulturi, je ne gre jemati za muho enodnevnico, ali – to bi bilo še slabše – za senzacijo. Tako pojmovanje škodljivo odmeva v znani frazi, da je tudi ''queerness'' samo faza.

Trditve, da je spolna fluidnost nova moda so lahko dobronamerne, a ne pomagajo. Nasprotno – svet umetnosti je lani odrl vrata vsem umetnikom, ki se ne identificirajo kot spolno binarni (moški ali ženske). Najbolj izstopa Miley Cyrus, ki je junija izjavila:''Ne gledam nase kot na dekle ali fanta in tudi od partnerja tega ne pričakujem.'' Organizirala je fundacijo 'Happy Hippie Foundation', ki pomaga brezdomnim in ranljivim LGBTQ mladim ljudem. 2014 je pevec in pisec pesmi St Vincent za revijo Rolling Stone povedal:'' verjamem v spolno fluidnost in v fluidnost spola. Ne identificiram se z nobenim spolom.'' V Las Vegasu rojeni reper in peve Shamir je v svojem tweetu na to odgovoril marca: ''Nimam spola, ne spolnosti in nobenega f... .''

Približno v istem času se je za brezspolnega opredelil tudi reper Angel Haze in spregovoril o okoliščinah, v katerih se je razvila njihova spolna identiteta. Podobno stališče je v juliju razložil pevec in pisec pesmi Ezra Furman: ''Še vedno raziskujem, kaj pomeni spolna fluidnost. Nisem se še odločil za lastno spolno identiteto. Mogoče se ne bom nikoli in to se mi zdi povsem sprejemljivo. Ponosen sem na svoje dvoumno, nedoločeno stanje.'' 

Precej punk rockovsko: kako je Ezra Furman našel svobodo v spolni fluidnosti

Nikar ne pomešajte zgornjih trditev z bogato pop zgodovino teatralnosti, performansa in spolne zabrisanosti. Od raziskav androgenosti in mode Davida Bowie-a in Prince-a v 80-ih letih prejšnjega stoletja, do menjave vlog s Ciaro in Beyonce v prvem desetletju tega tisočletja, je bila glasba vedno primerna za širjenje spolnih namigovanj, za izražnje dvoma o družbeno pogojenih vlogah moškega in ženske – pogosto na prav briljanten način. 2015 so umetniki kot Young Thug, reper iz Atlante, ki je znan po svojem cross- oblačenju, nadaljevali to tradicijo.

Zdajšnjim pripadnikom spolne fluidnosti pa ne gre za preoblačenje, ampak za samo bistvo njihove identitete. Furman o spolu razmišlja v pesmi 'Wobbly': ''Ravno spreminjam spol/ Ker me ne bodo opredelili/ Nikoli/ Kot žužka ali čmrlja/ Nikoli definirali, ne poskušaj.''

Mnogim drugim pa spolna identiteta ne pomeni središča njihove glasbe: je del njih, a v glavnem naključje v njihovi umetnosti. V besedilih se osredotočajo na druge stvari. Pesem Angela Haze-a 'Back to the Woods' je uničujoča razprava o razhodu para, ki mu sledi popoln zlom. Shamirjev album 'Ratchet' je party rap. V blebetanju albuma 'Dead Petz' Miley Cyrus izstopajo pesmi o okolju, zlasti v pesmi '1 Sun', ki je strastna žalostinka umirajočei zemlji. Pesem je dobra, skupaj z '4 Degrees', ki je nova prodorna vizija opustele zemlje transseksualnega glasbenika Anohni – ja, prej znanega pod imenom Antony Hegarty; umetnice, ki je bila večino svoje kariere očitno spolno narobe razumljena. Potem je tu še producent Terre Thaemlitz, AKA DJ Sprinkles, ki je že zdavnaj integrirala politiko spola v svoje delo. Na lanskem brilijantnem albumu 'Fresh Insights EP' je skupaj z Markom Fellom pozornost posvetila britanski socialni politiki in politiki moči na primeru govora Tony Benn. Vsa ta dela so lahko obarvan z identiteto avtorjev, jih pa ne definirajo.

Znanstven oprijem je bitka med žensko / moško binarnostjo dobila pred kratkim z objavo študije, ki so jo opravili raziskovalci univerze v Tel Avivu; ne gre ne za 'moške' ne za 'ženske' možgane, ampak za 'številne možnosti kako biti moški ali ženska'. Taki izsedki, skupaj z navedenimi umetniki, ki se opredeljujejo za spolno prehodne ali kakorkoli definirane na lestvici nedorečenih spolnih identitet, so le majhen korak k zanesljivosti sprejemanja spolnih stereotipov in prav lahko označeni tudi kot propaganda. Spontana reakcija Daily Maila na študijo 'moški so takšni, ženske pa takšne' je zato: 'Nazaj v realen svet. To preprosto ne more biti res!'

Glasbeni svet torej ni imun. Litvanski producent Ten Walls je s homfobnim zmerjanjem sprožil lani pravo ogorčenje. Govori o plesnih klubih. In novembra lani je londonski pevec in producent Kindness priznal, da je zaradi homo – in transfobnih izjav zapustil svet glasbe za več let. Napredek je že bil v letu 2015, a pomembno je, da nanj ne gledamo le kot na zadnji modni krik.

Alex Macpherson"

Vir: http://www.theguardian.com/music/musicblog/2015/dec/28/gender-fluidity-went-pop-in-2015-miley-cyrus-angel-haze-young-thug
 

Sorodne novice

Komentarji

Komentiranje trenutno ni mogoče.

KUL.si - Zavod za družino in kulturo življenja je neprofitna organizacija, ki je leta 2009 nastala z namenom pospeševanja temeljnih vrednot: človeškega življenja, človekovih pravic, družine, solidarnosti, demokracije, svobode in aktivnega državljanstva. Spletna stran 24kul.si je interna spletna stran zavoda, Civilne iniciative za družino in pravice otrok ter Koalicije za otroke gre!. Namenjena je izključno informiranju svojih članov in simpatizerjev.

E-novice

E-novice so namenjene obveščanju o delovanju Zavoda KUL.si in povezovanju vseh, ki jih zanima problematika družine in življenja.

Back to Top